Je webshop verkopen voor de hoogste prijs

De meeste ondernemers beginnen een webwinkel om hem te laten groeien en de winstmarges in de loop van de tijd te vergroten, maar toch sluiten veel van deze bedrijven nadat de groei stagneert. Verschillende externe factoren kunnen tot deze stagnatie leiden, maar sommige problemen komen van binnen de organisatie. Een bedrijf groeit niet zomaar uit zichzelf. Net zoals een plant aarde, water en zonlicht nodig heeft om te groeien, heeft een bedrijf ook eisen die alleen de eigenaar kan vervullen. Als je besluit een online bedrijf te kopen, wees dan bereid er heel wat uren werk in te steken om ernaar te streven het voortdurend te verbeteren en de waarde ervan te verhogen.

Hier zijn vijf dingen die je zou moeten doen:

  1. Verbeter je website

Veel verkopen mislukken omdat de website niet goed ontworpen is. Als je in de e-commerce business gaat, kun je het je niet veroorloven een site te hebben die de klanten geen prettige verkoopervaring biedt of die steeds vastloopt.

Hoewel je je oorspronkelijke pagina misschien zelf ontworpen en opgezet hebt, zoek je toch deskundig advies als je bedrijf begint te groeien, vooral als je het wilt uitbreiden.

Je website moet boeiend, gebruiksvriendelijk, en opvallend zijn. Ze moet ook relevante, goed geschreven inhoud, foto’s, afbeeldingen en video’s bevatten. Ze voegen waarde toe aan de website en bouwen aan je online aanwezigheid. Neem getuigenissen van klanten over hun positieve ervaringen op je website op, want die moedigen potentiële klanten aan om jou en je diensten te vertrouwen.

Een vitaal onderdeel van je e-commerce winkel is de afrekenpagina. Jaarlijks gaan miljarden dollars aan verkopen verloren wanneer mensen niet met succes kunnen afrekenen. Het moet niet te veel klikken vergen van het punt van selectie tot betaling.

Deskundigen suggereren dat twee voldoende zijn. Een andere manier om het afrekenproces te verbeteren is het aanbieden van meerdere manieren om te betalen, want dat zal het aantal klanten dat je hebt verhogen.

Met een functionele website die plezierig is in het gebruik, zul je er meer verkeer op zien, waarbij mensen meer producten kopen en je aan hun vrienden aanbevelen. Dit geeft meteen een meerwaarde aan je bedrijf.

Tip: Webshop Verkopen | GRATIS waarde-indicatie | 100% Anoniem

  1. Kijk naar de concurrentie

Als je je bedrijfsactiviteiten wilt uitbreiden, kijk dan of je kleinere e-commerce websites kunt kopen, en ze samenvoegen. Er zijn misschien bedrijfseigenaren in dezelfde marktsector als de jouwe die hun ondernemingen willen verkopen.

Een goede plaats om te beginnen zoeken is Exchange Marketplace, een platform waar online bedrijven te koop worden aangeboden, en je kunt aan de slag om het juiste online bedrijf te vinden dat aan je behoeften voldoet.

Een bestaand bedrijf kopen heeft bepaalde voordelen. Het komt met een klantenbestand dat je kunt gebruiken om je producten op de markt te brengen. Veel van deze e-commerce winkels hebben al een stevige reputatie, en je kunt daarop voortbouwen in plaats van te proberen er een van de grond af op te bouwen. In dit geval kun je je producten aan de e-commerce winkel toevoegen en het aanbod ervan uitbreiden.

Niet alle e-commerce winkels die je kunt kopen maken winst. In dat geval is het misschien beter om de producten naar je winkel te verplaatsen en een nieuwe reputatie op te bouwen. Er zit veel werk in de marketing van je online winkel en het overhalen van potentiële klanten om er te winkelen.

Het vereist effectieve marketing en het opbouwen van een merk dat klanten zien als synoniem met uitstekende service en producten van hoge kwaliteit.

  1. Besteed  uit

Eigenaars van online zaken ontdekken al gauw dat er niet genoeg uren in de dag zijn om bestellingen te verwerken, goederen te verpakken, en ze op pad te sturen voor aflevering, en dat allemaal terwijl ze proberen de zaak op te bouwen en de waarde ervan te laten groeien.

Al de tijd die je aan deze taken besteedt is tijd die je zou moeten besteden aan het verkrijgen van meer omzet. En dan is er ook nog de kwestie van het vinden van fysieke ruimte om je inventaris op te slaan, wat duur kan zijn.

Als het eenmaal druk wordt in de winkel, besteed je dit werk uit aan een derde. Veel bedrijven slaan je goederen op, verpakken ze, en verzenden ze als een verkoop voltooid is. Dit bespaart veel tijd en moeite van jouw kant.

Heel vaak is het goedkoper dan te proberen om leveringen alleen op te slaan en te organiseren. Je kunt prestatiecontracten sluiten met derde dienstverleners om ervoor te zorgen dat ze je niet in de steek laten en klanten een reden geven om je slechte beoordelingen te geven.

  1. Probeer nieuwe verkooptactieken uit

Mensen hebben graag het gevoel dat ze een koopje hebben bemachtigd als ze winkelen, en online winkelen is niet anders. Hier zijn enkele beproefde tactieken om mensen over te halen je producten te kopen en blij weg te lopen dat ze een goede deal hebben gekregen.

Van gestaffelde prijzen is sprake als je drie gelijksoortige producten tegen verschillende prijzen aanbiedt. Mensen zijn psychologisch geprogrammeerd om voor de middenprijs te kiezen en zo de goedkoopste en duurste keuzes te vermijden. Als je juwelen verkoopt, zal het aanbieden van drie halskettingen die veel gemeen hebben maar voor verschillende prijzen zijn, de verkoop van de middelste optie omhoog zien schieten.

Neem pop-up aanbiedingen op je website op die gratis verzending of een kortingscoupon voor de volgende aankoop van de klant bieden. Zorg ervoor dat klanten je hun contactgegevens geven in ruil voor de aanbieding, want zo bouw je je klantenbestand op.

  1. Beperk de keuzemogelijkheden

Het klinkt misschien gek om een eigenaar van een online winkel voor te stellen minder producten aan te bieden, terwijl het zakelijk gezien zinvol is een verscheidenheid aan producten te hebben; maar te veel keuzes kunnen een klant overweldigen en hem ertoe brengen elders te gaan winkelen.

Om te voorkomen dat je in je assortiment snijdt, richt je je winkels in in smalle categorieën die maar een paar mogelijkheden bieden. Deze aanpak maakt je winkel navigeerbaarder, en klanten waarderen dat. Ze kunnen zo met groter gemak vinden wat ze zoeken.

Neem, met het vorige voorbeeld van een online juwelierswinkel, geen genoegen met ringen als categorie. Onderverdeel die in heren- en damesringen en dan verder in gewone banden, edelsteenringen, trouwringensets, gouden ringen, zilveren ringen, enz. Met elke klik verkleint de klant zijn keuzemogelijkheden en vergroot de kans dat je een verkoop genereert.

Samenvattend

Dus daar heb je het: vijf manieren om de waarde van je zaak een boost te geven. Verbeter je website, kijk naar de concurrentie, overweeg je aanwervingen uit te besteden, experimenteer met prijsstelling en verkooptactieken, en probeer het aantal keuzemogelijkheden dat je aanbiedt te beperken.